Top 9 alimente care ataca smaltul dintilor tai

Din moment ce citesti acesti acest articol, cu siguranta stii cate de importanta este sanatatea ta orala pentru bunastarea ta generala. De asemenea, esti constient de importanta unei diete pentru sanatatea dentara. Se pare ca zicala “Esti ceea ce mananci” este la fel de adevarata si atunci cand vine vorba de sanatatea dintilor și a gingiilor. Am discutat in mare pare despre cele mai bune alimente pentru dinti si gingii sanatoase intr-un alt articol. Acum, este timpul pentru a vedea care alimente din dieta ta ar putea pune sanatatea orala in pericol.

Desigur, cei mai multi dintre noi nu vom fi niciodata in stare sa manancam 100% curat si sa eliminam toate alimentele si bauturile “periculoase”, dar este bine sa se stim cum ne influenteaza acestea sanatatea dintilor si modul in care putem reduce la minimum potentialele pericole.

1. Ceea ce mananci conteaza

In timp ce bomboanele zaharisite par inofensive, daca mananci prea multe si te expui constant la zaharul continut de bomboane, acestea pot fi daunatoare pentru dinti. Dropsurile, de asemenea, pun dintii in pericol, deoarece, in plus, fata de a fi pline de zahar, ele pot declansa, de asemenea, o urgenta dentare, cum ar fi un dinte rupt sau ciobit. O mai buna alternativa? Mesteca guma fara zahar .

2. Gheata este pentru refrigerare, nu pentru mestecat

Ai fi surprins de cat de multe persoane cred ca gheata este buna pentru dintii lor. Este facuta din apa, la urma urmei si nu contine zahar sau alti aditivi. Dar, daca mesteci substante dure, acestea pot face ca dintii sa devina vulnerabili la o situatie urgenta si, totodata, sa deterioreze smaltul dentar. Recomandare: renunta la acest obicei si bucure-te de apa in forma lichida.

3. Atentie la consumul de citrice

Adevarul este ca expunerile frecvente la alimente acide pot eroda smaltul, ceea ce face ca dintii sa devina mai sensibili la degradare de-a lungul timpului. Deci, chiar daca iti place sa storci o lamaie sau un lime intr-un pahar de apa si sa te bucuri de aceasta bautura, nu este intotdeauna cea mai buna alegere pentru gura ta. Citricele si sucurile din citrice pot irita si determina leziuni la nivelul gurii. Asigura-te ca bei multa apa curata dupa ce consumi citrice.

4. Nu orice cafea este buna pentru tine

In forma lor naturala, cafeaua si ceaiul pot fi alegeri potrivite pentru bauturi sanatoase. Din pacate, prea multi oameni nu pot rezista sa nu adauge zahar. De asemenea, daca bei frecvent cafea si ceai, aceste bauturi pot pata dintii. Daca nu poti evita consumul, asigura-te ca bei multa apa si incerci sa pastrezi adaosurile la un nivel minim.

5. Alimentele lipicioase sunt cel mai rau cosmar pentru gura ta

Cand vine vorba de alegerea unei gustari sanatoase, multi oameni pun fructele uscate in topul listei. Din pacate, multe fructe uscate sunt lipicioase. Alimentele lipicioase pot deteriora dintii, deoarece acestea tind sa ramana pe dinti mai mult timp decat alte tipuri de produse alimentare. Daca iti plac fructele uscate, dupa ce le consumi, clateste gura cu multa apa, spala-te pe dinti cu atentie si foloseste ata dentara.

6. Fereste-te de alimentele care merg  atunci cand esti „pe fuga”

Cine nu iubeste sa-si satisfaca foamea cu un cips din cartofi sau un snacks atunci cand este „pe fuga”? Din pacate, chipsurile de cartofi sunt umplute cu amidon, care tinde sa se prinda de dinti. Daca alegi sa te rasfeti cu astfel de snacks-uri, cum ar fi acestea, ai mare grija si foloseste ata dentara pentru a elimina toate particulele de alimente care pot duce la acumularea de placi.

7. Inlocuieste bauturile carbogazoase cu apa

Atunci cand mananci alimente dulci sau sorbi bauturi dulci pentru perioade lungi de timp, placa bacteriana foloseste zaharul pentru a produce acizi care ataca smaltul, suprafata tare a dintelui. Cele mai multe bauturi racoritoare carbogazoase, inclusiv sifonul si bauturile dietetice, sunt acide si, prin urmare, sunt daunatoare pentru dintii tai. Daca ai consumat bauturi racoritoare, incearca sa bei un pahar de apa dupa aceea.

8. Limiteaza consumul de alcool

Alcoolul provoaca deshidratare si gura uscata. Oamenii care beau excesiv pot observa ca fluxul lor de saliva se reduce in timp, ceea ce poate duce la aparitia cariilor dentare si a altor infectii orale, cum ar fi boli ale gingiilor. Consumul excesiv de alcool creste, de asemenea, riscul de cancer de gura.

9. Fereste-te de bauturile pentru sportivi

Suna sanatos, dar zaharul este un ingredient de top pentru multe bauturi energizante si bauturi pentru sportivi. Academia Americana de Pediatrie spune ca bauturile pentru sportivi pot fi de ajutor pentru sportivii tineri care desfasoara activitati fizice prelungite, viguroase, dar sunt inutile, in cele mai multe cazuri. inainte de lua o inghititura, verifica eticheta pentru a te asigura ca bautura pe care o alegi are continut scazut de zahar sau alege sa bei apa.

Alimentele sunt facute pentru a te mentine sanatos si fericit

Pe langa faptul ca iti furnizeaza energie, produsele alimentare sunt menite pentru a te face sanatos si fericit. Nu este necesar sa te stresezi prea mult cu ceea ce mananci atat timp cat urmezi niste principii de baza care vor ajuta dintii si gingiile sa ramana sanatoase.

Bibliografie:
http://www.mouthhealthy.org/en/nutrition/food-tips/9-foods-that-damage-your-teeth

Dacă ți-a plăcut împarte cu prietenii tăi :

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest

Articole similare